آرزوی مهیج

تفریح و زندگی

نکته ای مهم در مورد استفاده از مایکروفر



نکته ای مهم در مورد استفاده از مایکروفر

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک فرد 26 ساله جهت درست کردن یک فنجان قهوه، یک لیوان آب را در مایکروفر قرار داد (کاری که قبلا بارها انجام داده بود). دقیقا نمیدانم چه زمانی را روی دستگاه تنظیم کرد اما او به من گفت که قصد داشته آب به جوش برسد. وقتی که دستگاه خاموش میشود، ایشان لیوان محتوی آب را از مایکروفر خارج میکند. او میگوید وقتی لیوان را برداشتم آب نمی جوشید، اما بلافاصله تمام آب داخل لیوان بصورت انفجاری به صورتش پاشیده شد و لیوان سالم و خالی در دستش باقی ماند تا زمانی که او لیوان را زمین انداخت.
تمام صورتش تاول زد و دچار سوختگی درجه یک و دو گردید، به گونه ای که ممکن است جای زخمها بر صورتش بماند. همچنین ممکن است بخشی از بینایی چشم چپ ایشان از دست برود. زمانی که ایشان در بیمارستان بود، پزشک معالج ایشان گفت که موارد دیگری مشابه اتفاقی که برای ایشان افتاده مشاهده کرده است و هیچگاه نباید آب خالص را به تنهایی در دستگاه مایکروفر قرار داد. اگر قصد گرم کردن به این روش را داریم باید حتما چیزی درون لیوان قرار داده شود تا انرژی کسب شده توسط آب پخش گردد. مثلا یک همزن چوبی یا چای کیسه ای یا چیز دیگر. اما به هر حال بهترین راه جوش آوردن آب استفاده از کتری است و نه مایکروویو.

توضیح اینکه یکی از افرادی که این مطلب را توسط ایمیل دریافت کرده گویا برای تایید صحت مطلب فوق به شرکت جنرال الکتریک طی ایمیلی آن را گزارش میدهد. پاسخ شرکت جنرال الکتریک: از تماس شما متشکریم. خیلی خوشحال میشوم که بتوانیم به شما کمکی کنیم. ایمیلی که شما دریافت کردید صحیح است. آب یا هر مایعی که اشعه ی مایکروویو کسب میکند و به دمای جوش میرسد الزاما همیشه به حالت جوشش حباب نمایان نمیشود (و قل قل نمیکند). بلکه ممکن است دمای بسیار زیادی کسب کند اما همچنان بیحرکت و بدون حباب بماند و قل قل نکند مایع یا آبی که دمای فوق العاده زیاد را توسط امواج مایکروویو کسب میکند ممکن است پس از حرکت دادن و یا هم زدن و یا مثلا قراردادن چای کیسه ای در آن به حالت ظاهری جوشیدن برسد و قبل از آن هیچ نشانه ای از جوشیدن و دمای بالا از خود نشان ندهد. برای جلوگیری از این اتفاق و جلوگیری از صدمه دیدن هرگز هیچ مایعی را به اندازه یک لیوان، بیشتر از دو دقیقه در مایکروویو قرار ندهید. همچنین بعد از خاموش شدن مایکروفر اجازه دهید سی ثانیه مایع همچنان در مایکروفر باقی بماند و آن را قبل از سی ثانیه بیرون نیاورید.

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 30 بهمن 1389برچسب:نکته ای مهم در مورد استفاده از مایکروفر, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

آشفته بازار سكه‌های طلا با هجوم طلای تقلبی


آشفته بازار سكه‌های طلا با هجوم طلای تقلبی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یكی از فعالان بازار سكه می‌گوید: سكه‌های تقلبی یا سكه‌های سبك‌تر از انواع مشابه چنان به مهارت ضرب شده‌اند كه افراد عادی توانایی تشخیص نوع ضرب را ندارند. تمامی سكه‌ها توسط بانك مركزی ضرب می‌شوند اما این سكه‌ها به‌طور قاچاق و مخفیانه توسط برخی افراد در مكانی خارج از ضرابخانه بانك مركزی ضرب شده‌اند. البته سكه‌فروشان با سنگ محك می‌توانند سكه‌های تقلبی را تشخیص دهند. برای این كار آنان مجبورند سكه‌ها را از وكیوم خارج كرده و برای تشخیص به سنگ محك بسپارند. البته جوان‌ترها نمی‌توانند سكه‌های تقلبی و اصل را به راحتی شناسایی كنند.

جدای از سكه‌های تقلبی كه در انواع مختلف از طرح جدید و قدیم گرفته تا سكه كامل، نیم و ربع بهار آزادی كه در بازار وجود دارند سكه‌های دیگری نیز هستند كه اگرچه از طلا ساخته شده‌اند اما وزن آنها در مقایسه با سایر سكه‌ها كمتر است. این نوع سكه‌ها با وزن كردن قابل شناسایی هستند.

یكی از سكه‌فروشان در این‌باره می‌گوید: معمولا ماموران خرید شركت‌ها از این سكه‌ها استقبال می‌كنند زیرا این گروه از سكه‌ها را می‌توانند در شكل و شمایل سكه‌های رایج در بازار اما ارزان‌تر تهیه كنند و شركت‌های مزبور نیز آنها را به مناسبت‌های مختلف به كاركنان هدیه دهند. در نتیجه ماموران خرید می‌توانند فاكتور خریدی معادل بهای روز سكه‌ها دریافت كنند اما وجوهی كمتر به دلیل سبك‌تر بودن سكه‌ها در مقایسه با نمونه‌های اصل به سكه‌فروشان بپردازند. البته گویا سكه‌های تقلبی و سكه‌های كم‌وزن‌تر از سكه‌های رایج در بازار را نمی‌توان از همه‌جا تهیه كرد.

او در این‌باره می‌گوید: معمولا برخی از افراد سودجو و دلال وجود دارند كه سكه‌ها را به افراد نابلد می‌فروشند افرادی كه سودای خرید ارزان‌تر سكه‌ها را در سر دارند. دلالان برای گمراه كردن خریداران، سكه‌های وكیوم‌شده‌ای نیز می‌فروشند. روی وكیوم‌ها شماره تماس و نام فروشنده دیده می‌شود اما شما نمی‌دانید كه در وكیوم‌ها چه سكه‌ای نهفته است.

محمد كشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر شرایط آشفته فعلی را چنین توصیف می‌كند: سكه‌های تقلبی و حتی سبك‌تر از وزن معمول چند سال گذشته و توسط افراد سودجو ضرب و وارد بازار شد كه اعضای آن باند توسط ماموران آگاهی دستگیر شدند. این سكه‌ها همان سكه‌هایی هستند كه از آن زمان در بازار مانده‌اند اما به تازگی سكه‌های تقلبی و یا كمتر از وزن سكه‌های اصل ضرب نشده است.

اما با این وجود خیالتان چندان آسوده نباشد زیرا كشتی‌آرای می‌گوید: برخی از خریداران سكه با این بهانه به دنبال خرید سكه‌ها به میزانی كمتر از قیمت رایج در بازار هستند بنابراین شما باید علاوه بر اینكه مواظب باشید تا به دام دلالان و فروشندگان سكه‌های تقلبی نیفتید باید مواظب خریداران سكه‌ها نیز باشید. این در حالی است كه خطر هجوم سكه‌های تقلبی در شهرستانها بیش از تهران مردم را تهدید می‌كند.

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:آشفته بازار سكه‌های طلا با هجوم طلای تقلبی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

اندیشه های من

 

 
My thoughts
اندیشه های من


 

Hi !
سلام دوستان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Sometimes, we wonder why
friends keep sending emails to

گاهی، اوقات تعجب می کنیم که چرا
دوستانمان برایمان ایمیل ارسال میکنند



us without writing a word
maybe this could explain :

حتی بدون آنکه هیچ متنی در آن درج کنند
شاید بتوان دلیل آنرا اینگونه بیان کرد :


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

When you are very busy
but still want to keep in touch

وقتی خیلی مشغله دارید
اما دلتان میخواهد با دوستانتان در تماس باشید



guess what you do
you sending emails

حدس بزنید چکار می کنید
برایشان ایمیل ارسال می کنید!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

When you have nothing to say
but still want to keep in contact
you sending emails

وقتی حرفی برای گفتن ندارید
اما دلتان میخواهد با دوستانتان در تماس باشید
برایشان ایمیل ارسال می کنید!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

When you have something to say
but don't know what
and don't know how
you sending emails

وقتی حرفی برای گفتن دارید
اما نمی دانید چه حرفی
و چگونه بگویید
برایشان ایمیل ارسال می کنید!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

To let you know that :

پس بدانید که :


you are still remembered
you are still important
you are still loved
you are still cared for
you are still wanted

شما هنوز در خاطرش هستید
هنوز برایش مهم هستید
هنوز دوستتان دارد
هنوز نگرانتان است
هنوز به شما علاقه دارد

 

guess what you get ?
A sending email from me

پس در اینصورت حدس بزنید چه دریافت میکنید؟
یک ایمیل ارسال شده از طرف من


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

So my friends
next time if you get an email
just an email, but that ...

پس عزیزان من
از این پس اگر ایمیلی از من دریافت کردید
فقط یک ایمیل است، اما ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

Means
I Have Thought of You Today

بدین معناست
که من امروز به یاد شما بوده ام


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

I wish good day to you
روز خوبی رو برای شما آرزو می کنم


Please Send This To Your Friends
To Let Them Know
You're Thinking About Them

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 29 بهمن 1389برچسب:اندیشه های من, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

حقیقتی باور نکردنی از نامه چارلی چاپلین به دخترش !

حقیقتی باور نکردنی از نامه چارلی چاپلین به دخترش !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کمتر کسی پیدا می‌شود که نامه تاریخی چارلی چاپلین به دخترش را نخوانده باشد. نامه ای که در کشور ما سی سال دست به دست می‌چرخد، در مراسم رسمی‌ و نیمه رسمی‌بارها از پشت میکروفون خوانده شد و مردم کوچه و بازار با هر بار خواندن آن به یاد لبخند غمگین چاپلین افتادند که جهانی از معنا در خود داشت. اگر بعد از این همه سال به شما بگویند این نامه جعلی است چه می‌گویید ؟! لابد عصبانی می‌شوید و از سادگی خودتان خنده تان می‌گیرد. حالا اگر بگویند نویسنده واقعی این نامه سی سال است که فریاد می‌زند این نامه را من نوشتم نه چاپلین و کسی باور نمی‌کند چه حالی بهتان دست می‌دهد ؟ فکر می‌کنید واقعیت دارد ؟ خیلی ها مثل شما سی سال است که به فرج الله صبا نویسنده واقعی این نامه همین را می‌گویند : واقعیت ندارد این نامه واقعی است!

فرج الله صبا نویسنده و روزنامه نگار کهنه کاری است. او سالها در عرصه مطبوعات فعالیت داشته و امروز دیگر از پیشکسوتان این عرصه به شمار می‌آید. ماجرا برمی‌گردد به یک روز غروب در تحریریه مجله روشنفکر ...

فرج الله صبا اینطور می‌گوید : "سی و چند سال پیش در مجله روشنفکر تصمیم گرفتیم به تقلید فرنگی ها ما هم ستونی راه بیندازیم که در آن نوشته های فانتزی به چاپ برسد. به هر حال می‌خواستیم طبع آزمایی کنیم. این شد که در ستونی، هر هفته، نامه هایی فانتزی به چاپ میرسید. آن بالا هم سرکلیشه فانتزی تکلیف همه چیز را روشن میکرد. بعد از گذشت یک سال دیدم مطالب ستون تکراری شده. یک روز غروب به بچه ها گفتم مطالب چرا اینقدر تکراری اند ؟ گفتند : اگر زرنگی خودت بنویس ! خب، ما هم سردبیر بودیم. به رگ غیرتمان برخورد و قبول کردیم. رفتم توی اتاق سردبیری و حیران و معطل مانده بودم چه بنویسم که ناگهان چشمم افتاد به مجله ای که روی میزم بود و در آن عکس چارلی چاپلین و دخترش چاپ شده بود. همانجا در دم در اتاق را بستم و نامه ای از قول چاپلین به دخترش نوشتم. از آن طرف صفحه بند هم مدام فشار می‌آورد که زود باش باید صفحه ها را ببندیم. آخر سر هم این عجله کار دستش داد و کلمه "فانتزی" از بالای ستون افتاد. همین شد باعث گرفتاری من طی این همه سال"

بعد از چاپ این نامه است که مصیبت شروع میشه : "آن را نوار کردند، در مراسم مختلف دکلمه اش میکردند، در رادیو و تلویزیون صد بار آن را خواندند، جلوی دانشگاه آن را میفروختند، هر چقدر که ما فریاد کشیدیم آقا جان این نامه را چاپلین ننوشته کسی گوش نکرد. بدتر آنکه به زبان ترکی استانبولی، آلمانی و انگلیسی هم منتشر شد. حتی در چند جلسه که خودم نیز حضور داشتم باز این نامه را خواندند و وقتی گفتم این نامه جعلی است و زاییده تخیل من، ریشخندم کردند که چه میگویی ؟ ما نسخه انگلیسی اش را هم دیده ایم !

بهرحال فرج الله صبا چوب خلاقیتش را می‌خورد. چرا که این نامه آنقدر صمیمی ‌و واقعی نوشته شده که حتی یک لحظه هم به فکر کسی نرسیده که ممکن است دروغین باشد. دروغین؟ اسم این کار را نمی‌شود جعل نامه گذاشت. مخصوصا آنکه نویسنده خودش هم تابحال صدهزار بار این موضوع را گوشزد کرده است. اما نکته مهم آنست که همه از چارلی چاپلین جز این توقع ندارد یعنی همه آن شخصیت دوست داشتنی را به همین شکل و همین کلام باور دارند.

ارد بزرگ متفکر و فیلسوف برجسته می‌گوید : "در پشت هر سرفرازی بزرگی، نگاه و سخن مهر آمیز و دلگرم کننده ی نهفته است." در درون نامه فرج الله صبا سخنان مهر آمیز و صمیمیت فراوانی دیده می‌شود و بسیار هم زیبا و آموزنده است. از این روست که تا به حال کسی بر سندیّت آن شک نکرده است. در اینجا یک بار دیگر با هم متن نوشته مشهور به "نامه چارلی چاپلین به دخترش" را می‌خوانیم:

دخترم جرالدین، از تو دورم ولی یک لحظه تصویر تو از دیدگانم دور نمی شود. تو کجایی؟ در پاریس روی صحنه تاتر با شکوه (شانزلیزه). این را میدانم چنان است که گویی در این سکوت شبانگاهی آهنگ قدمهایت را می شنوم. شنیده ام نقش تو در این نمایش پر شکوه نقش آن دختر زیبای حاکمی است که اسیرخان تاتار شده است.

جرالدین، در نقش ستاره باش و بدرخش اما اگر فریاد تحسین آمیز تماشاگران و عطر مستی آور گلهایی که برایت فرستاده اند به تو فرصت هوشیاری داد بنشین و نامه ام را بخوان. من پدر تو هستم و امروز نوبت توست که صدای کف زدنهای تماشاگران گاهی تو را به آسمانها ببرد. به آسمان ها برو ولی گاهی هم به زمین بیا و زندگی مردم عادی را تماشا کن. زندگی آنان که پاهایشان از بینوایی میلرزد و هنرنمایی میکنند.

من خود یکی از ایشان بوده ام. دخترم تو درست مرا نمی شناسی! در آن شبهای بس دور با تو قصه های بسیار گفتم اما غصه های خود نگفتم که آن هم داستانی بس شنیدنی دارد. داستان آن دلقک گرسنه که در پست ترین صحنه های لندن آواز می خواند و صدقه می گیرد داستان من است. من طعم گرسنگی را چشیده ام من درد نابسامانی را کشیده ام و از اینها بدتر رنج حقارت آن دلقک دوره گرد را که اقیانوسی از غرور در دلش موج میزند و سکه آن رهگذر غرورش را خرد میکند. با این همه من زنده ام و از زندگان پیش از آنی که بمیرند حرفی نباید زد.

دخترم دنیایی که تو در آن زندگی می کنی دنیای هنرپیشگی و موسیقی است. نیمه شب آن هنگام که از سالن پرشکوه تاتر بیرون می آیی آن ستایشگران ثروتمند را فراموش کن. حال آن راننده تاکسی که تو را به منزل می رساند بپرس. حال زنش را جویا شو و اگر باردار بود و پولی برای خرید لباس بچه نداشت مبلغی پنهانی در جیبش بگذار. به نماینده خود در پاریس گفته ام فقط وجه این نوع خرجهای تو را بی چون و چرا بپردازد ولی برای خرجهای دیگرت باید صورتحساب آن رابفرستی. دخترم گاه و بیگاه با مترو و اتوبوس شهر را بگرد و مردم را نگاه کن، زنان بیوه و کودکان یتیم را بشناس و دست کم روزی یکبار بگو : من هم یکی از آن ها هستم.

تو واقعا یکی از آنان هستی نه بیشتر. هنر قبل از آنکه دو بال به انسان بدهد اغلب دو پای او را می شکند. وقتی به مرحله ای رسیدی که خود را برتر از تماشاگران خویش بدانی همان لحظه تاتر را ترک کن و با تاکسی خود را به حومه پاریس برسان من آن جا را خوب می شناسم. آن جا بازیگران همانند خویش را خواهی یافت که از قرنها پیش زیباتر از تو چالاکتر از تو و مغرور تر از تو هنر نمایی می کنند اما در آن جا از نور خیره کننده تاتر(شانزه لیزه)خبری نیست.

دخترم جرالدین، چکی سفید امضا برایت فرستاده ام که هر چه دلت می خواهد بگیری و خرج کنی ولی هر وقت خواستی دو فرانک خرج کنی با خود بگو سومین فرانک از آن من نیست. این برای یک مرد فقیر و گمنام است که امشب به یک فرانک احتیاج دارد. جستجو لازم نیست این نیازمند گمنام را اگر بخواهی در همه جا خواهی یافت. اگر از پول و سکه برایت حرف می زنم برای آن است که از نیروی فریب و افسون پول این فرزند بیجان شیطان خوب آگاهم. من زمانی دراز در سیرک زیسته و همیشه و هر لحظه برای بندبازان روی ریسمانی بس نازک و لرزنده نگران بوده ام.

اما دخترم این حقیقت را بگویم که مردم برروی زمین استوار و گسترده بیشتر از بندبازان بر روی زمین استوار سقوط می کنند. شاید شبی درخشش گرانبها ترین الماس دنیا تو را فریب دهد و آن شب است که این الماس آن ریسمان نا استوار زیر پای تو خواهد بود و سقوط تو حتمی است. روزی که چهره زیبای یک اشراف زاده بی بند و بار تو را بفریبد و آن روزی است که بند بازی ناشی خواهی بود و همیشه بندبازان ناشی سقوط می کنند.

از این رو دل به زر و زیور مبند که بزرگترین الماس این جهان آفتاب است که خوشبختانه بر گردن همه می درخشد. اگر روزی دل به مردی آفتاب گونه بستی با او یکدل باش و براستی او را دوست بدار. به مادرت گفته ام که در این خصوص برای تو نامه ای بنویسد او بهتر از من معنی عشق را می داند. او برای تعریف عشق که معنی آن یکدلی است شایسته تر از من است.

دخترم برهنگی بیماری عصر ماست. به گمان من تن تو باید مال کسی باشد که روحش را برای تو عریان کرده است. حرف بسیار برای تو دارم ولی به وقت دیگر می گذارم و با این آخرین پیام نامه را پایان می بخشم : "انسان باش. پاکدل و یکدل زیرا گرسنه بودن صدقه گرفتن و در فقر مردن بارها قابل تحمل تر از پست و بی عاطفه بودن است"

"پدرت، چارلی چاپلین"

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:حقیقتی باور نکردنی از نامه چارلی چاپلین به دخترش !, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عجب زمونه ای شده ! (طنز)


عجب زمونه ای شده ! (طنز)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تو عصر موشک و فضا، الاغ سواری عالیه
کنار بنز و زانتیا، دیدن گاری عالیه

بعد سیگار و پیپ و اکس، چپق کشیدن بهتره
ماهواره ها برن کنار، ستاره چیدن بهتره

بسکه فراوونه کلاغ، قناری قارقار می کنه
از هرچی آوازه خوشه، آدمو بیزار می کنه

سینما و تاتر چیه، سیا بازی قشنگ تره
رو حس و حال آدما، لی لی کنون نمی پره

اصغر آقا اَسی شده، موهاشو های لایت می کنه
زیر ابرو شو بر می داره، تیپ شو ری رایت می کنه

تو این قاراشمیش شدید، صغرا خانم ولنسیاس
عجب زمونه ای شده، دنیا رو باش دس کیاس

پیتزا و استیک ولش، سیخ جیگر نصیب ماس
آبگوش خوراک اعیوناس، اشکنه راس جیب ماس

از رپ و راک و پاپ نگو، ابرام غزل خونو می خوام
شبای صاف و ماه نو، صفای ایوونو می خوام

پپسی کولا ارزونی تون، قرتی بازی دیگه بسه
کاهو سکنجبین می خوام، آب قناتم هوسه

قدیم ندیما یادته؟ تهرون هوای خوبی داشت
شیرونیای حلبی، سقفای تیر چوبی داشت

آپارتمانای عجیب، با برج و بارو مد شده
مدرنه آب حوض کشی، باز دَسه جارو مد شده

عطرای پاریسی چیه، گلاب قمصر بیارین
تو جیبای بی برکت، یه مُش گل یاس بذارین

اینترنت و فکس و موبایل، تلویزیون و رادیو...
رد پای تمدنو، همینجوری بگیر برو...

شلوغ پلوغه سرمون، جا واسه دل نمی مونه
قدر من و تو رو حاجی، هیشکی دیگه نمی دونه

به جای ایمیل جون من، نامه ی دَسی بنویس
شیک بازی رو کنار بذار، اونی که هَسی بنویس

دنیا مثه راز بقاس، از صلح و آشتی بنویس
از روزگار خوبی که، اونوقتا داشتی بنویس

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:عجب زمونه ای شده ! (طنز), ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟


از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟



پل دوستدار محیط زیست!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

چقدر عالی میشود که یک پل هم زیبا باشد و هم دوستدار محیط زیست. سه طراح ایتالیایی پلی را طراحی کرده اند که علاوه بر برقراری ارتباط، از خورشید و باد انرژی هم تولید می کند. در پایه های این پل توربین هایی در نظر گرفته شده که با وزش باد به چرخش درآمده و آن را تبدیل به انرژی می کند. علاوه بر این جهت استفاده از انرژی خورشیدی هم قرار است به جای آسفالت از پنل های خورشیدی موسوم به پنل خورشیدی جاده ای (solar roadways) استفاده شود. این صفحات متشکل از پنل های خورشیدی با روکشی از پلاستیک بادوام و فشرده است که برق تولید می کند. در صورت اجرایی شدن این طرح، انرژی بدست آمده از این پل برق مصرفی 115هزار خانه را در طی یکسال تامین می کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تنها این ها نیستند که این پل را یک دوستدار محیط زیست کرده بلکه در طول پل گلخانه خورشیدی هم در نظر گرفته شده که رانندگان می توانند در کناری توقف و از میوه و محصولات این گلخانه استفاده نمایند.

به نقل از : نارنجی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یک قرارداد همکاری نرم افزاری نوکیا و مایکروسافت

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


فکر می کنید که این شیرجه شجاعانه نوکیا بهتر است به درون کدام یک از پلتفرم های موجود باشد؟ رفتن به سمت مایکروسافت و ویندوزفون7 یا اینکه همکاری با گوگل و استفاده از سیستم عامل آندروید؟ با تویتی که یکی از مسئولان اجرایی گوگل پس از انتشار این خبر کرده بود (از دو بوقلمون عقاب متولد نمی شود!)، به نظر می رسد که همکاری نوکیا با مایکروسافت تقریبا قطعی است.

برخی منابع ناشناس مرتبط با سایت بلومبرگ هم تایید کرده اند که نوکیا واقعا در مراحل پایانی مذاکره با مایکروسافت است و آنها به زودی خبر مشارکت نرم افزاری شان را اعلام خواهند کرد. البته شایعاتی هم در رابطه با همکاری نوکیا و گوگل شنیده می شود، اما به نظر نمی آید که به این زودی ها نوکیای آندرویدی را ببینیم. باز هم جای بسی خوشحالی است که همانطور بسیاری از شما منتظرش بودید، به زودی ویندوز فون سون را بر روی گوشی های نوکیا خواهیم دید. نکته جالب بعدی این است که دیروز پس از انتشار صحبت های مدیرعامل نوکیا، ارزش سهام مایکروسافت در بازار بورس Nasdaq افزایش داشته و ارزش سهام گوگل با کاهش مواجه شده است. شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ موبایل نوکیای ویندوزی یا نوکیای سیمبیان و MeeGo؟

به نقل از : نارنجی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


عکس های قدیمی را با فشردن یک دکمه دیجیتالی کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پیش از ورود و عرضه دوربین های دیجیتال، دوربین های نگاتیوی ابزار متداول ثبت لحظات در قاب تصویر بوده است. درون این دوربین ها فیلم عکاسی قرار می گرفت و شخص پس از عکاسی برای ظهور و چاپ باید به لابراتوار های عکاسی مراجعه نموده و اقدام به چاپ و آرشیو آنها در آلبوم می نمود.

شما هم از این دسته مستثنی نیستید و احتمالا چندین و چند نگاتیو دارید که حاوی خاطرات تلخ و شیرین زیادی برای شما است و نگران از بین رفتن آن هستید. بهترین راه رفع این نگرانی دیجیتالی کردن این نگاتیو ها است. شاید به نظر کار آسانی نیاید اما با دستگاه iConvert این کار راحت شده است.

‏iConvert دستگاهی است که به سهولت و با تنها فشردن یک دکمه نگاتیو ها و اسلایدهای شما را اسکن و به عکس دیجیتال تبدیل می کند. تنها کافیست نگاتیو را درون نوار مخصوص قرار داده و دکمه اسکن را فشار دهید. برای استفاده از این دستگاه نیازی به کامپیوتر نیست و با وضوح 1800 DPI آن را اسکن و فایل را در یک کارت حافظه از نوع SD ذخیره می کند. ‏‏iConvert دارای صفحه نمایشی 2.4 اینچی است و قیمت آن 100 دلار می باشد.

به نقل از : نارنجی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آینه دما سنجی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


از یک آینه چه انتظار دارید؟! طراحان انجمن Electronic firm NEC/Avio ژاپن، یک آینه رومیزی ساخته اند که می تواند علاوه بر نشان دادن شما، دمای بدن تان را نیز اندازه بگیرد تا در صورت داشتن تب فورا مطلع بشوید. این آینه که Thermo نام دارد به کمک یک سنسور مادون قرمز می تواند دمای بدن هر فرد را که در فاصله 30 سانتمیمتری اش قرار گرفته بدون نیاز به برقراری هر گونه تماس فیزیکی، اندازه گیری کرده و نمایش دهد.

اگر دمای بدن بالاتر از 37 درجه باشد، علاوه بر نمایش دما هشدار تب نیز از این آینه به گوش می رسد. هر زمان هم که فردی مقابل آن قرار نگیرد، می تواند تاریخ، زمان، میزان رطوبت و درجه حرارت محیط را نشان دهد. این آینه در دو مدل با قیمت ۱۱۸۰ و ۱۴۴۰ دلار به فروش می رسد. این آینه به عنوان یک وسیله مفید برای استفاده در دفاتر کار، هتل ها، بیمارستان ها و ... با خطای بسیار کم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کینکت به کمک جراحان می آید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


از زمانی که کینکت بعنوان گجت بازی وارد بازار شد، تلاشهای زیادی برای استفاده های دیگر از آن هم انجام گرفت که خیلی از این تلاشها هم موفقیت آمیز بوده اند و حالا قرار است کینکت نقش یک جاسوس دو جانبه را برای جراحان بازی کند. ‏

بگذارید کمی به عقب بر گردیم، از زمانی که روبوتهای جراح (مانند روبوت داوینچی) وارد عرصه جراحی از راه دور شدند، نحوه کنترل آنها همواره یک مشکل بوده، اولا استفاده از جوی استیک برای کنترل دستهای نه چندان ظریف روبوت اصلا باب میل جراحان نبود، ثانیا جراحان هیچ بازخوردی از محیط عمل نداشتند، مثلا ممکن بود که ابزار جراحی به یک استخوان برخورد کرده و متوقف شده باشد، اما جوی استیک همچنان به جلو می رفت و جراح هیچ حسی از برخورد نداشت، مخصوصا وقتی که برخورد در زمینه دوربین واضح نبود.‏ ‏

برای مشکل اول، یکی از محققین لابراتوار CIRL روشی ابداع کرده تا با استفاده از کینکت حرکات دستهای جراحی تشخیص داده شود و دستورات لازم به بازوهای روبوت جراح فرستاده شود. به این ترتیب جراحان با حرکات همیشگی و راحت تر دستان و انگشتان خود می توانند بصورت ظریفتری بازوهای جراحی را حرکت دهند. از طرف دیگر عده ای از مهندسین دانشگاه واشنگتن هم روشی ابداع کردند تا با استفاده از کینکت حرکات بازوهای روبوت زیر نظر گرفته شود و بازخورد آن به کنترل کننده منتقل شود، به این ترتیب وقتی ابزارهای جراحی به مانعی می خورند حرکتشان کند میشود یا از کنار استخوانی لیز می خورند، حس لازم می تواند به جوی استیک مخابره شود و با ویبره یا توقف حرکت دسته جوی استیک، جراح را از وضع موجود باخبر سازد.‏ ‏در مورد اول ما یک کینکت کنار جراح خواهیم داشت تا حرکات او را چک کند و در مورد دوم یک کینکت کنار روبات خواهد بود تا جزییات حرکت او را به جراح اطلاع دهد. ‏

این دو تحقیق جدا از هم و در دو موسسه مختلف صورت گرفته اند، اما تصور کنید که این دو روش با هم ادغام شوند یعنی حرکات دست جراح به بازوهای روبات منتقل شود و حرکات بازوهای روبات هم به دستکشی که جراح پوشیده است و با استفاده از ویبره های ظریف تمام جزئیات حرکت بازوی روبوتیک را برای جراح قابل حس کند، در این حالت تقریبا شرایطی واقعی خواهیم داشت که بسیاری از مشکلات فعلی روباتهای جراحی از دور را برطرف می کند. ‏

استفاده از کینکت در جراحی نه تنها یک پیشرفت به حساب می آید بلکه باعث صرفه جویی قابل توجهی هم می شود، فقط در مورد تحقیق دانشگاه واشنگتن هزینه ساخت چنین دستگاهی حداقل ۵۰ هزار دلار بود که اکنون با کینکت ۱۵۰ دلاری همان کار به صورت بهتری انجام میشود.

به نقل از : نارنجی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شیر آب با ظرفیت یک لیتر

از آنجا که گفته می شود ما هنگام شستن دست ها تنها یک لیتر آب نیاز داریم در صورتیکه شش لیتر مصرف می کنیم یک طراح شیر آبی با ظرفیت یک لیتر آب طراحی کرده است:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کیف پول ضد سرقت

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یک کیف پول جیبی هر چه قدر هم که زیبا و جادار طراحی شود، نمی تواند نگرانی صاحبش را در حفظ امنیت وجوه نقدی و کارت های اعتباری موجود در آن کاهش دهد. اما این یک کیف پول هوشمند است که به نظر می رسد، در حفظ امنیت و ضد سرقت بودن حرفی برای گفتن دارد. نام اش Dunhill (دانهیل) است و از جنس فیبر های کربنی ساخته شده است. این کیف پول هوشمند دارای یک صفحه حساس به اثر انگشت و فناوری تشخیص هویت بیومتریک است که قفل آن تنها با شناسایی اثر انگشت صاحب اش باز می شود.

همچنین این کیف دارای یک سیستم هشدار به صورت بلوتوث است. اگر این کیف 1.5 متر از صاحبش فاصله بگیرد، به کمک یک صدای هشدار دهنده بر روی گوشی موبایل، صاحب خود را مطلع می کند.
اگر وجوه نقدی و سایر محتویات کیف پولتان بیشتر از قیمت این کیف 825 دلاری ارزش دارد، می توانید این گجت ضد سرقت را برای حفاظت آنها انتخاب کنید.

به نقل از : نارنجی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ساختمان سه پایه منحنی و شناور در میسی سی پی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این ساختمان که به شکل سه پایه و منحنی است طوری طراحی شده که در برابر حوادث طبیعی مقاومت لازم را داشته باشد. این ساختمان به جهت ساختاری که دارد در برابر طوفان ها و تند بادها مقاومت ویژه ای دارد. در واقع نیروی باد هنگام برخورد با ساختمان پراکنده می شود و از اثر بار این نیرو بر ساختمان کاسته می شود همچنین انحنایی که در لبه های این ساختمان وجود دارد موجب می شود که باد به آسانی از آن عبور کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همچنین این ساختمان دارای باغ های آسمانی برای هر طبقه می باشد. ضمنا ظرفیت پارکینگ این مجموعه که شامل بخش های تجاری مسکونی و تفریحی است به اندازه ی 8000 خودرو است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نابینایان هم می توانند به تنهایی ماشین برانند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اینجا صحبت از ماشینهای اتوماتیک یا کنترل از راه دور نیست، بلکه داریم دقیقا از رانندگی افراد نابینا حرف می زنیم. اتفاقی که چند وقت پیش در آمریکا رخ داده است. فدراسیون ملی نابینایان آمریکا طی یک پروژه قصد داشت تا رانندگی را برای نابینایان عملی سازد و حالا این کار به کمک خودرویی که انباشته از تجهیزات الکترونیک است عملی شده است. این خودرو در بزرگراه ها و شرایط سخت نیز امتحان خود را پس داده و امید می رود که در طی چند سال آینده با گذراندن آزمایشات بیشتر بتواند مجوز ورود رسمی به خیابانها را بگیرد. ‏

این ماشین ویژه مجهز به سنسورهای لیزری است که محیط اطراف را پایش می کنند، اطلاعات این سنسور ها مورد پردازش قرار گرفته و تصوری سه بعدی از فضای نزدیک خودرو را ارائه می دهند سپس این اطلاعات توسط سیستم ایکس-جی-وی در قالب جهت های خاص (نسبت به وضع و سرعت رانندگی) تفسیر می شوند. ‏

در مرحله بعدی این اطلاعات باید به فرد نابینا انتقال یابند؛ اطلاعات دریافتی به صورت ویبره از طریق دستکش های مخصوص و صندلی راننده قابل لمس خواهند بود و همچنین یک وسیله خاص، از جریان هوای تحت فشار برای ایجاد یک تصور لمسی نسبت به محیط اطراف استفاده خواهد کرد به این ترتیب راننده بدون نیاز به استفاده از قدرت بینایی می تواند اطلاعات مربوط به سرعت و جهت حرکت خودرو و وجود اشیا در اطراف را درک کند. ‏

این وسیله در شرایط مختلف و با موانع ثابت و متحرک آزمایش شده، حتی در شرایطی که وسایلی از پشت یک وانت به جاده می افتادند و از تمام این آزمایشات سربلند بیرون آمده است. اما هنوز زود است که بتوانیم در مورد کارآیی این نوع اتومبیل در شرایط غیر منتظره و دشوارتری مانند رانندگی در خیابانهای ایران نظر بدهیم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نفس نکشید تا این ربات شما را پیدا نکند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این ربات ظاهر چندان جالبی ندارد اما در عوض قابلیت مفیدی دارد. نامش Cougar20-H است و تخصصش پیدا کردن آدمیزاد است. در واقع ساخته شده که حضور موجودات زنده و به خصوص انسان را در یک مکان تشخیص دهد. دقتش در این کار آنقدر زیاد است که می تواند حضور انسان را از پشت دیوارهای بتونی هم تشخیص دهد. یک لپ تاپ هم از راه دور کار کنترل حرکات ربات را انجام میدهد.

احتمالا فیلم RoboCop را به یاد دارید که پلیس آهنین می توانست مکان تروریست ها و گروگان ها را از پشت دیوار تشخیص دهد. حالا این ربات هم قرار است همین امکان را در اختیار برخی تیم های ویژه پلیس و البته آتش نشان ها قرار دهد تا در حوادث بتوانند به سرعت مصدومان را پیدا کنند. بنابراین هم یک وسیله امنیتی و هم یک ربات ناجی محسوب میشود.

این ربات کارش را با استفاده از امواج رادیویی در فرکانس های خاصی انجام میدهد که بر روی فاکتورهای بیومتریک تمرکز دارند. برای مثال در صورتی که موجود زنده ای نفس بکشد این دستگاه حضورش را تشخیص میدهد حتی اگر هیچ حرکتی هم نکند. هدف این است که نیروهای نظامی با داشتن این دستگاه های سبک بدون وارد شدن به یک ساختمان و ریسک جانی بتوانند از حضور افراد در یک مکان مطلع شوند.

به نقل از : نارنجی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


دومینو های هوشمند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


دومینو را که می شناسید؟ همانطور که میدانید، یک بازی بسیار محبوب که می توان با مهره هایش انجام داد؛ پشت سر هم چیدن آن ها برای ایجاد طرحی خاص است. و در پایان انداختن مهره اول سبب می شود که بقیه مانند یک آبشار زیبا پشت سر هم بیوفتند. در مسابقات جهانی، تعداد مهره هایی که برای این کار استفاده می شوند، به هزاران عدد می رسد و دومینو ها گاهی مسافت چند کیلومتر را هم طی می کنند. قطعا این کار در عین مفرح بودن؛ نیاز به فرایندی پیچیده و طولانی و تمرکز بسیار بالا دارد و البته ریسک فراوان.

این بار هم ژاپنی ها دست به کار شدند و تصمیم گرفتند که تکنولوژی وایرلس را به دنیای دومینو ها هم وارد کنند. (گرچه تا کنون هم در دومینو سیم ندیده بودیم!) ابداع جالب آنها Esper نام دارد. مهره هایی که برای افتادن نیازی به کنار هم بودن ندارند و کار شما را آسان خواهند کرد. اگر یکی از آنها را بیاندازید، به صورت بی سیم به مهره کناری اش اطلاع می دهد که آهای! الان نوبت افتادن تو است! و خود به خود شماره های بعدی هم می افتند. روی دومینو ها با چراغ های ال.ای.دی پوشیده شده است که هر یک با روشن شدن؛ شماره دومینو مربوطه را به شما نشان می دهند. شما می توانید این دومینو ها را بر حسب شماره آن ها برنامه ریزی کنید تا بسته به سلیقه خود جلوه های جالبی را از آن ها بسازید.

استفاده از این مهره ها سبب می شود که هنگام چیدن شان نگران افتادن اتفاقی یکی از آنها نباشید چون آنها را با فاصله بیشتری می چینید و تماس فیزیکی با همدیگر ندارند. حالا اگر یکی شان بیوفتد تا پیام بی سیم صادر نشده باشد کناری اش نخواهد افتاد و ساعت ها تلاش برای چیدن مهره ها از دست نمی رود. اکنون می توانید با خیال راحت ایده بدهید و اجرایش کنید و لذت ببرید!


به نقل از : نارنجی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


رباتی که دانش آموز می شود و به مدرسه می رود

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این ربات در نقش دانش آموز ایفای نقش می کند. یک دانش آموز دبیرستانی ساکن تگزاس آمریکا به علت یک بیماری، دچار نقص سیستم ایمنی شده است به همین دلیل در حال حاضر امکان حضور در مدرسه را ندارد و مجبور است در خانه بماند. اما در دنیای فعلی این چیزها دلیل نمیشود که به درس و مدرسه نرسید.

از اینرو او حالا یک ربات به نام Vgo را به جای خودش به مدرسه می فرستد. این ربات 1.2 متر طول دارد و با داشتن چرخ هایی به آسانی می تواند در مسیر هایی که به او فرمان داده می شود حرکت کند. او از کامپیوترش و از طریق اینترنت وارد ربات می شود به کمک کامپیوتر شخصی خود و یک وب کم با این ربات در مدرسه ارتباط برقرار می کند. این دانش آموز مکانیکی امکان شرکت در کلاس های درس را به کمک یک دوربین، اسپیکر، میکروفون و همچنین یک صفحه نمایشگر کوچک فراهم می کند.

جالب آنجاست که این ربات تنها لحظات خشک و کسل کننده کلاس های درس را نشان نمی دهد. بلکه او می تواند حرکات ربات را با لپ تاپ اش در خانه کنترل کند حالا او می تواند از راه دور به ربات فرمان دهد که بین کلاس های درس مختلف حرکت کند، با بقیه هم کلاسی هایش در کلیه فعالیت ها حضور یابد و حتی برای صرف نهار با آنها به سالن غذاخوری برود!

آقای بتی می گوید قیمت این ربات در مقابل دیگر ربات هایی که تحصیل از راه دور را ممکن می سازند بسیار مقرون به صرفه تر بوده است. تنها با پرداخت 6000$ می توان از کیفیت بهتر تدریس از راه دور نسبت به دیگر ربات های مشابه بهره مند شود. اگر اوضاع همینطور پیش برود دیگر هیچ بهانه ای برای نرفتن به مدرسه و سرما خوردگی های مصلحتی وجود نخواهد داشت! چرا که مدیر مدرسه می گوید اگر بیمار بودی باید با ربات در کلاس شرکت کنی.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بازی های آنلاین در ایستگاه های اتوبوس سانفرانسیسکو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مدتی است شهروندان سانفرانسیسکو که با اتوبوس های شهری تردد می کنند این امکان را پیدا کرده اند که در بازی های آنلاین گروهی نیز شرکت کنند.

یاهو در یک طرح تبلیغاتی اقدام به نصب نمایشگرهای لمسی بزرگ در 20 ایستگاه اتوبوس شهری در سانفرانسیسکو کرده است. نصب این صفحات امکان شرکت مسافران را تا زمان آمدن اتوبوس در بازی ها و پازل های آنلاین فراهم کرده است. هر مسافر می تواند با مسافران منتظر در ایستگاه های دیگر در بازی های آنلاین رقابت کند. هر کس که بتواند در این بازی ها بیشترین امتیاز را در 2 ماه بازی کسب کند، یک بلیط شرکت در ارکستر هدیه می گیرد.

نصب این تابلو سرگرمی جالبی برای شهروندان محسوب می شود. هر مسافر می تواند به جای انتظار کشیدن در یک مسابقه گروهی شرکت کند. البته امیدوارم باخت هر فرد منجر به خرد شدن این صفحه لمسی یاهو نشود!

به نقل از : نارنجی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

کمربند ایمنی خودروها بهتر می شود

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

طراح این کمربند پس از مطالعه روی نحوه عملکرد کمربندهای ایمنی خودروها به این نتیجه رسید که این کمربند ها چندان هم برای راننده ها مناسب نیستند و گاه موجب خستگی می شوند. در کمربند جدید طراحی شده کمربند با توجه به ساختار گردن و کمر انسان طراحی شده تا پخش نیرو و فشار را روی بدن انسان بهینه سازد.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

حقایقی جالب از زندگی

نظر یادتان نره

The Attractive Facts of Life

حقایقی جالب از زندگی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
At least 5 people in this world love you so much they would die for you
حداقل پنج نفر در این دنیا هستند که به حدی تو را دوست دارند، که حاضرند برایت بمیرند

At least 15 people in this world love you, in some way
حداقل پانزده نفر در این دنیا هستند که تو را به یک نحوی دوست دارند

The only reason anyone would ever hate you, is because they want to be just like you
تنها دلیلی که باعث میشود یک نفر از تو متنفر باشد، اینست که می‌خواهد دقیقاً مثل تو باشد

A smile from you, can bring happiness to anyone, even if they don't like you
یک لبخند از طرف تو میتواند موجب شادی کسی شود
حتی کسانی که ممکن است تو را نشناسند

Every night, SOMEONE thinks about you before he/ she goes to sleep
هر شب، یک نفر قبل از اینکه به خواب برود به تو فکر می‌کند

You are special and unique, in your own way
تو در نوع خود استثنایی و بی‌نظیر هستی

Someone that you don't know even exists, loves you
یک نفر تو را دوست دارد، که حتی از وجودش بی‌اطلاع هستی

When you make the biggest mistake ever, something good comes from it
وقتی بزرگترین اشتباهات زندگیت را انجام می‌دهی ممکن است منجر به اتفاق خوبی شود

When you think the world has turned it's back on you, take a look
you most likely turned your back on the world
وقتی خیال می‌کنی که دنیا به تو پشت کرده، کمی فکر کن،
شاید این تو هستی که پشت به دنیا کرده‌ای

Always tell someone how you feel about them
you will feel much better when they know
همیشه احساست را نسبت به دیگران برای آنها بیان کن،
وقتی آنها از احساست نسبت به خود آگاه می‌شوند احساس بهتری خواهی داشت

If you have great friends, take the time to let them know that they are great
وقتی دوستان فوق‌العاده‌ای داشتی به آنها فرصت بده تا متوجه شوند که فوق‌العاده هستند

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 21 بهمن 1389برچسب:حقایقی جالب از زندگی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

پول های قدیمی ایران


خاطرات پول های ریز و درشت ایرانی

یادش به خیر ...

اون قدیما میرفتم مغازه یه كیك با یه نوشابه می‌خوردم بعد یه پنج تومنی زرد می‌دادم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


روزها تند و تند می‌گذشت. وضع اقتصاد خراب بود. تورم بیداد می‌كرد.
تا اینكه یه كیك با نوشابه شد هفت تومان یعنی باید بابتش یه اسکناس پنج تومانی و یه سکه دو تومانی می دادم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یادمه با یه ده تومانی سوار تاكسی می‌شدم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بعد كه یه تحول عظیم اقتصادی رخ داد كه من بچه بودم و حالیم نبود.
فهمیدم باید به جای ده تومان كرایه بیست تومان بدم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


وقتی رفتم سر كار حقوقمو با پنجاه تومانی می‌دادن و حس می‌كردم دیگه مرد شدم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یك سال بعد حقوق با اسكناس پنجاه تومانی كمتر و به جاش صد تومانی دادن
ولی پنجاه تومان شده بود كرایه تاكسی همون مسیر همیشگی.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


دویست تومانی كه اومد هنوز كرایه همون پنجاه تومنی بود ولی عیدی نفری پنج تا دویستی نوی نو گرفتیم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پانصدی كه اومد كرایه‌ها هفتاد و پنج تومن شد. برای همون مسیر.
نوشابه شیشه‌ای هم جاشو داده بود به نوشابه خانواده و حالا با خانواده دور هم كیك و نوشابه میخوردیم.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بعدش سر و كله هزارتومنی پیدا شد و ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تا اینجای كار مشكلی نبود چون قبل از اینا هم اون اسكناسایی كه گفتم بود
ولی نه به این شدت ولی یه اسكناس جدید اومد كه شد نقل محافل. میگفتن وضعیت پولی وخیمه!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پنج هزار تومانی كه اومد دیگه آب پاكی رو دست همه ریخته شد ...
وضع اقتصاد همچنان خراب بود. كیك و نوشابه و كرایه تاكسی اذیت می‌كرد آدمو ...

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بعد از درگذشت جانسوز اقتصاد ایران با اسكناس قبلی و كلی سكه كه تا صد تومانی هم پیشروی كرده بود
برای شب چهلم اقتصاد یك سورپرایز دیگر رو شد. ده هزار تومانی!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هنوز این اسكناس یا شاید تراول چك بین مردم عزیز و بهت زده جا باز نكرده بود كه :

دو برادر جدید وارد پول كشور شدند كه چند وقت پیش یكیشان به دستم رسید و آه از نهادم بر آورد و به یاد تمام كیك و نوشابه های پنج تومانی كه خورده بودم افتادم و آرزو كردم یك بار دیگر و فقط یك بار دیگر بتوانم سوار بر تاكسی شوم...

این دو همزاد عزیز چیزی نبودند جر دو سكه دویست تومانی و پانصد تومانی!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یعنی ۲۰۰۰ ریال و ۵۰۰۰ ریال که حالا دیگه با سکه 1۰۰۰ ریال همنشین هستند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


و اما

پیدایش واحد تومان در سیستم پول رایج ایران

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در زمان های دور واحد پول ایران بر مبنای "دینار" بنا شده بود و دینار، واحد قدیمی پول روم و بعد امپراتوری روم شرقی بود و "دیناریوس" خوانده می شد. یک دیناریوس روم شرقی برابر با یک سکه نقره بود که وزنش در مواقع مختلف فرق می کرد. این واحد پول بعد از فتح اراضی روم شرقی به دست مسلمانان، از طرف اونها به عنوان نام واحد پول انتخاب شد و تبدیل شد به دیناری که امروزه هم در کشورهای عربی از آن استفاده می شود. به همین ترتیب، سلطنتها و حکومتهای ایرانی هم از دینار استفاده می کردند. اما به تدریج، در نتیجه تورم و بی ارزش شدن پول، احتیاج به واحدهای پولی بزرگتر پیش اومد. این واحدها همه بر مبنای دینار بنا شده بودند.

اولین واحد پولی، سکه صد دینار (صنار) بود که توسط سلطان محمود غزنوی ضرب شد و به اسم "محمودی" نامیده می شد. در همان زمان، شاهان سامانی ماورالنهر، سکه های نقره پنجاه دیناری ضرب کردند که "شاهی" نامیده می شد. در حقیقت، یک شاهی، نصف یک محمودی یا به عبارت دیگر، یک محمودی، دو شاهی بود. تا زمانهایی سکه های نقره مورد استفاده، شاهی و محمودی بودند. واحدهای دیگری مثل "قران" (1000 دینار) و تومان (10000 دینار)، فقط واحد محاسبه بودند و عملا" هیچ سکه ای به نام قران یا تومان ضرب نمی شد (کلمه تومان از لفظ مغولی تومان به معنی ده هزار است. نمونه اش را در منصب "تومان باشی" می شود دید: فرمانده ده هزار نفر).

در دوره صفوی، شاه عباس شروع به ضرب یک سکه کرد به ارزش 200 دینار یا دو محمودی. این سکه به "عباسی" معروف شد و بسیار مورد استفاده قرار گرفت. در همین زمان، به علت رابطه پرتغال با ایران، سکه های پرتغالی در ایران رایج شد. این سکه ها "رئال" نام داشتند (که هنوز هم واحد پول بعضی از مستعمرات سابق پرتغال، مثل برزیل است). این واحد پول، بر مبنای وزنش، مطابق 1175 دینار گرفته شد و در ایران به این اندازه خریده می شد.

سکه رئال پرتغال در ایران به عنوان ریال رواج پیدا کرد به این ترتیب دولت ایران دست به ضرب سکه های ریال زد که برای مبالغ بالا بکار می رفت. در اواخر قرن هجدهم میلادی، نادرشاه افشار هم یک نوع سکه به ارزش 500 دینار ضرب کرد که به اسم خودش "نادری" خوانده می شد، اما خیلی زود در فرهنگ عام به جای لفظ نادری، استفاده از لفظ "ده شاهی" (شاهی= پنجاه دینار: 500 دینار= ده شاهی) رواج پیدا کرد.

در طول سلطنت قاجار، سکه های مورد استفاده در ایران، شاهی، صنار، عباسی، و ده شاهی بودند، و در اواخر دوره قاجار، سکه های هزار دیناری و دوهزار دیناری هم ضرب شدند (یک قرانی و "دوزاری"). در ابتدای سلطنت پهلوی برای یکدست شدن واحد پول ایران، سکه های ریال بجای 1175 دینار به مبلغ 1000 دینار ( مطابق قران) کاهش داده شدند و واحد پول "ریال" نام گرفت. در همان دوران پهلوی هم بعد از تورمهای اقتصادی مختلف و رواج پول کاغذی، اسکناسهای پنج ریالی و ده ریالی (یک تومانی) چاپ شدند.

تومان به عنوان واژه‌ای كه امروز كاربردی بیشتر از ریال، واحد پول رسمی دارد، از واژه تركی به معنای ده‌هزار وارد زبان فارسی شده است. تومان تا پیش از 1310 واحد پولی معادل با 10000 دینار بوده است. پیش از آن، ‌حدفاصل سال‌های 1798 تا 1825 میلادی تومان واحدی معادل 8 ریال بوده‌ كه هر ریال خود معادل 1250 دینار می‌بوده است. در این دوران یك قران واحدی برابر 1000 دینار یا یك دهم تومان بود. اما پس از سال‌ 1932 میلادی، 1310 هجری شمسی هر تومان با 10 ریال معادل شد و از آن پس "تومان"، عملا واحد پول غیر رسمی در زندگی روزمره ایرانیان شد.

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 21 بهمن 1389برچسب:پول های قدیمی ایران, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

لغو تحریم برخی از سرویس‌های گوگل برای ایرانیان

لغو تحریم برخی از سرویس‌های گوگل برای ایرانیان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شاید بهترین خبر برای کاربران وب فارسی، خبر لغو تحریم‌های کاربران ایرانی نسبت به استفاده از محصولات و امکانات برخی سایت‌ها و سرویس‌های مهم باشد. خبری که گوگل به عنوان آغاز کننده این راه، اولین قدم آن‌را برداشته است و طی اعلامیه‌ای که چندیست در وبلاگ رسمی گوگل منتشر شده، این شرکت بیان داشته تا از این پس، دسترسی کاربران ایرانی را برای استفاده از برنامه‌های گوگل ارث، پیکاسا و مرورگر کروم آزاد می‌گذارد.

طبق این خبر و با اجرای تصمیم جدید گوگل، از این پس آی‌پی‌های ایرانی قادر خواهند بود تا بدون مشکل، نرم افزارهایی نظیر پیکاسا (مدیریت و ویرایش عکس) گوگل کروم (مرورگر کاربرپسند گوگل) و گوگل ارث(سفر مجازی به دور دنیا) را به طور مستقیم از سرورهای گوگل دانلود نمایند ضمن اینکه استفاده از سرویس‌های فوق برای کاربران ایرانی بشکل نورمال میسر خواهد بود. توضیح اینکه وقایع سال گذشته و آغاز تحریمات شدیدتر دولت امریکا نسب به ایران باعث محدودیت‌های بیشتری در دسترسی کاربران به اینگونه محصولات شده بود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پیش از این کاربرانی که قصد داشتند از این سرویس‌های گوگل بهره‌مند شوند چاره‌ای جز تغییر آی‌پی با استفاده از پراکسی، فیلترشکن یا وی‌پی‌ان نداشتند، چون گوگل به‌صورت اتوماتیک با تشخیص محدوده آی‌پی کاربرانی که از ایران درخواست دانلود می‌دادند، کاربر را با این پیغام ناامیدکننده مواجه می نمود: "استفاده از این محصول برای کشور شما ممنوع است."

نایل مارتین، مدیر صادرات گوگل در این رابطه می‌گوید: کمپانی گوگل کاملا تابع قوانین کنترل صادرات و تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران است و به‌همین خاطر این لغو تحریم شامل کاربران غیردولتی ایرانی بوده و دسترسی به این سرویس‌ها (گوگل ارث، پیکاسا و کروم) با آی‌پی‌های دولتی، همچنان غیرممکن خواهد بود.

با گذشت نزدیک به ۱۰ماه و اندی از تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا مبنی بر لغو تحریم صادرات خدمات و نرم‌افزارهای آنلاین، گوگل اولین شرکتی است که دسترسی به برخی سرویس‌های ممنوع خود را برای کاربران ایرانی آزاد کرده است. نزدیک به ۱۰ ماه پیش، اواخر اسفند ماه سال گذشته و در پی بهره‌گیری کاربران ایرانی از امکانات آنلاین برای رساندن صدای اعتراض خود به جهانیان، یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز اعلام کرده بود که دولت اوباما به کمپانی‌های تکنولوژیک اجازه خواهد داد تا سرویس‌های آنلاینی هم‌چون چت، اشتراک تصاویر و خدمات مرتبط با ایمیل و اطلاع‌رسانی را در اختیار کشورهایی هم‌چون ایران، کوبا و سودان قرار دهند. "بهره‌گیری از پتانسیل اینترنت برای ایجاد تحول و گشایشی در جوامع بسته" هدف از اتخاذ این تصمیم عنوان شده بود.

البته هم‌چنان دسترسی به سرویس‌های مهمی نظیر گوگل کُد (Google Code) که به برنامه‌نویسان امکان توسعه و عرضه نرم‌افزار در فضای مجازی را می‌دهد و اندروید مارکت (Android Market) که مرکز اصلی دانلود و نصب اپلیکیشن‌های موبایل با سیستم‌عامل طراحی‌شده توسط کمپانی گوگل است، برای کاربران ایرانی ممنوع است و در اطلاعیه گوگل به این نکته اشاره‌ای نشده که آیا در آینده ممنوعیت استفاده از چنین سرویس‌هایی لغو خواهد شد یا نه؛ که البته در شرایط کنونی، کاربران ایرانی برای استفاده از این خدمات همچنان و به ناچار از ابزارهایی برای تغییر آی‌پی خود استفاده می‌کنند.

بنا به گفته گوگل، این کمپانی کماکان از قوانین وضع شده وزارت خزانه‌داری امریکا در رابطه با این موضوع پیروی خواهد کرد و نیز، اجازه استفاده از محصولات خود را به آی‌پی‌های دستگاه‌های دولتی نخواهد داد. گوگل بیان داشته است که محصولاتش، برای کمک به مردم جهت ایجاد ارتباط، اشتراک گذاشتن نظرات و یافتن اطلاعات طراحی شده‌اند و دسترسی بیشتر به آن‌ها باعث انتخاب بیشتر، آزادی بیشتر و در نتیجه، قدرت عمل بیشتری برای کاربران ایران و جهان است. این اتفاق شاید بتواند کاربران ایرانی را نسبت به لغو تحریم سایر محصولات گوگل نیز امیدوار کند اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است، ادامه‌دار بودن این رویه است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
 

یک تغییر در مدیریت گوگل

به نقل از نارنجی: ریاست گوگل به لری پیج سپرده می شود، بعد از سال ها که اریک اشمیت نقش مدیرعامل گوگل را به عهده دارد حالا قرار شده این مسوولیت به عهده لری پیج گذاشته شود تا گوگل یکی از بنیانگذارانش را در نقش مدیرعامل جدید ببیند. ‏تغییر به این معنی نیست که اشمیت گوگل را ترک می کند. او در راس هیات مدیره قرار دارد و نقش مشاور لری پیج را هم بازی می کند. آنها فکر می کنند که این تغییر به رشد این شرکت کمک خواهد کرد. ‏

بنیانگذار دوم یعنی سرگری برین هم روی محصولات جدید گوگل و کارهای خارجی این شرکت کار می کند. هر چند این سه نفر بیش از ده سال است که با هم کار می کنند اما هر مدیری روش و ایده های خودش را دارد. باید منتظر باشیم و ببینیم مدیرعامل جدید چه فکری برای توسعه این غول فناوری در سر دارد. ‏

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تصویر: از چپ به راست > اریک اشمیت، لری پیج، سرگی برین (در یکی از اتومبیل های بدون راننده گوگل)


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


فرمان انهدام گوگل با یک حرکت !

البته این تنها یک شوخی با گوگل است

امروز قصد داریم کمی سر بسر گوگل بگذاریم!

این شوخی با گوگل کروم بصورت ۱۰۰٪ جواب داده اما در برخی از ویرایش‌های فایرفاکس نشان داده نمی‌شود. اینترنت اکسپلورر هم که قربونش برم اصلا با اینجور موارد نظر مثبتی ندارد!

برای اینکار :

ابتدا وارد صفحه Google.com‌ شوید.

در نوار جستجو عبارت Google gravity را تایپ کنید.

بر روی "یا بخت و یا اقبال" (همان I’m feeling lucky) کلیک کنید.

تنها چند ثانیه صبر کنید و شاهد اتفاق جالبی باشید ...



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یک شوخی دیگر اینبار با مترجم گوگل

ابتدا اسپیکر سیستم را روشن نموده و وارد صفحه مترجم گوگل شوید.

http://translate.google.com

هر دو زبان جمله و ترجمه را روی آلمانی (German) تنظیم کنید.

عبارت زیر را در متن ترجمه وارد کنید:

pv zk pv pv zk pv zk kz zk pv pv pv zk pv zk zk pzk pzk pvzkpkzvpvzk kkkkkk bsch

حالا بر روی Listen یا Beatbox کلیک کنید و لذت ببرید ...


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نمایی نزدیک از شرکت گوگل و محیط کار کارمندانش

تصاویری از آفیس گوگل در مانتین ویو ، کالیفرنیا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



تصاویری از آفیس گوگل در استکهلم ، سوئد

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1389برچسب:لغو تحریم برخی از سرویس‌های گوگل برای ایرانیان, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانلود موزیک جدید من این حسین تهی

دانلود موزیک جدید من این حسین تهی امید وارم خوشتان بیاد من که از این موزیک

خوشم میاد

 

 

 

آهنگ با کیفیت MP3 320
دانلود 

آهنگ با کیفیت MP3 192
دانلود 

آهنگ با کیفیت MP3 128
دانلود 

آهنگ با کیفیت OGG 64
دانلود 

آهنگ با کیفیت WMA 20
دانلود 

نظر یادتان نره

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:دانلود موزیک جدید من این حسین تهی, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

عکس های فیلمه گرگ و میش

 

نظر یادتان نره

 

 

عکس های بلا سوان و ادوارد کالن در فیلم گرگ و میش!!!

001.jpg

 

001.jpg

Click to view full size image

 

 عکس   عکس های زیبا از فیلم پر طرفدار گرگ و میش Twilight

عکس های بازیگران در فیلم پر بیننده ی گرگ و میش Www.Pix98.CoM

گرگ و میش _ Twilight

عکس های بازیگران در فیلم پر بیننده ی گرگ و میش Www.Pix98.CoM

گرگ و میش _ Twilight

عکس های بازیگران در فیلم پر بیننده ی گرگ و میش Www.Pix98.CoM

گرگ و میش _ Twilight

عکس های بازیگران در فیلم پر بیننده ی گرگ و میش Www.Pix98.CoM

گرگ و میش _ Twilight

عکس های بازیگران در فیلم پر بیننده ی گرگ و میش Www.Pix98.CoM

گرگ و میش _ Twilight

عکس های بازیگران در فیلم پر بیننده ی گرگ و میش Www.Pix98.CoM

گرگ و میش _ Twilight

عکس های بازیگران در فیلم پر بیننده ی گرگ و میش Www.Pix98.CoM

گرگ و میش _ Twilight

عکس های بازیگران در فیلم پر بیننده ی گرگ و میش Www.Pix98.CoM

گرگ و میش _ Twilight

عکس های بازیگران در فیلم پر بیننده ی گرگ و میش Www.Pix98.CoM

گرگ و میش _ Twilight

عکس های بازیگران در فیلم پر بیننده ی گرگ و میش Www.Pix98.CoM

گرگ و میش _ Twilight

 

Click to view full size image

Click to view full size image

Click to view full size image

 

نظر یادتان نره

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 19 بهمن 1389برچسب:عکس های فیلمه گرگ و میش, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانلود موزیک به نامه عشق

          

دانلودموزیک به نامه عشق

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 7 بهمن 1389برچسب:دانلود موزیک به نامه عشق, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

دانلود موزیک فردا ابدی است

دانلود موزیک فردا ابدی است

سلام اینم یک موزیک جدید البته این را برای داییم گذاشتم الیته

شما هم می توانید از این موزیک استفاده کنید داییم خیلی از

این موزیک تعریف می کرد امید وارم لذت ببرید اسم موزیک فردا

ابدی است هست . و اینم چنتا از عکس فردا ابدی است.

راستی نظر یادت نره .

 

 

http://img.timeinc.net/pespanol/i/fotodeldia/2009/mayo/silvia-navarro-300.jpg


راستی برای ادامه عکس های به ادامه ی

مطلب بروید


 

 

 

 

 

 

   دانلود موزیک فردا ابدی است

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 7 بهمن 1389برچسب:دانلود موزیک فردا ابدی است, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

داستان كوتاه

کنید؟ برخی از دانش آموزان گفتند با بخشیدن عشقشان را معنا می کنند.. برخی «دادن گل و هدیه» و «حرف های دلنشین» را راه بیان عشق عنوان کردند. شماری دیگر هم گفتند «با هم بودن در تحمل رنجها و لذت بردن از خوشبختی» را راه بیان عشق می دانند. س

در آن بین ، پسری برخاست و پیش از این که شیوه دلخواه خود را برای ابراز عشق بیان کند، داستان کوتاهی تعریف کرد: یک روز زن و شوهر جوانی که هر دو زیست شناس بودند طبق معمول برای تحقیق به جنگل رفتند. آنان وقتی به بالای تپّه رسیدند درجا میخکوب شدند. س

 
 

یک قلاده ببر بزرگ، جلوی زن و شوهر ایستاده و به آنان خیره شده بود. شوهر، تفنگ شکاری به همراه نداشت و دیگر راهی برای فرار نبود. س

 
 
 

 

 
 

رنگ صورت زن و شوهر پریده بود و در مقابل ببر، جرات کوچک ترین حرکتی نداشتند. ببر، آرام به طرف آنان حرکت کرد.. همان لحظه، مرد زیست شناس فریادزنان فرار کرد و همسرش را تنها گذاشت. بلافاصله ببر به سمت شوهر دوید و چند دقیقه بعد ضجه های مرد جوان به گوش زن رسید. ببر رفت و زن زنده ماند. س

 
 

 

 
 

داستان به اینجا که رسید دانش آموزان شروع کردند به محکوم کردن آن مرد. س

 
 

 

 
 

راوی اما پرسید : آیا می دانید آن مرد در لحظه های آخر زندگی اش چه فریاد می زد؟ س

 
 

 

 
 

بچه ها حدس زدند حتما از همسرش معذرت خواسته که او را تنها گذاشته است! س

 
 

 

 
 

راوی جواب داد: نه، آخرین حرف مرد این بود که «عزیزم ، تو بهترین مونسم بودی.از پسرمان خوب مواظبت کن و به او بگو پدرت همیشه عاشقت بود.». س

 
 

 

 
 

قطره های بلورین اشک، صورت راوی را خیس کرده بود که ادامه داد: همه زیست شناسان می دانند ببر فقط به کسی حمله می کند که حرکتی انجام می دهد و یا فرار می کند. پدر من در آن لحظه وحشتناک، با فدا کردن جانش پیش مرگ مادرم شد و او را نجات داد. این صادقانه ترین و بی ریاترین ترین راه پدرم برای بیان عشق خود به مادرم و من بود

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: دو شنبه 12 بهمن 1389برچسب:داستان كوتاه, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

فوق‌العاده زيبا


 


فوق‌العاده زيبا
 

به کلینیک خدا رفتم تا چکاپ همیشگی ام را انجام دهم، فهمیدم که بیمارم ...

خدا فشار خونم را گرفت، معلوم شد که لطافتم پایین آمده.

زمانی که دمای بدنم را سنجید، دماسنج 40 درجه اضطراب نشان داد.

آزمایش ضربان قلب نشان داد که به چندین گذرگاه عشق نیاز دارم، تنهایی سرخرگهایم را مسدود کرده بود ...

و آنها دیگر نمی توانستند به قلب خالی ام خون برسانند.

به بخش ارتوپدی رفتم چون دیگر نمی توانستم با دوستانم باشم و آنها را در آغوش بگیرم.

بر اثر حسادت زمین خورده بودم و چندین شکستگی پیدا کرده بودم ...

فهمیدم که مشکل نزدیک بینی هم دارم، چون نمی توانستم دیدم را از اشتباهات اطرافیانم فراتر ببرم.

زمانی که از مشکل شنوایی ام شکایت کردم معلوم شد که مدتی است که صدای خدا را آنگاه که در طول روز با من سخن می گوید نمی شنوم ...!

.

.

.

.

خدای مهربان برای همه این مشکلات به من مشاوره رایگان داد و من به شکرانه‌اش تصمیم گرفتم از این پس تنها از داروهایی که در کلمات راستینش برایم تجویز کرده است استفاده کنم :

هر روز صبح یک لیوان قدردانی بنوشم

قبل از رفتم به محل کار یک قاشق آرامش بخورم .

هر ساعت یک کپسول صبر، یک فنجان برادری و یک لیوان فروتنی بنوشم.

 

زمانی که به خانه برمیگردم به مقدار کافی عشق بنوشم .

 

و زمانی که به بستر می روم دو عدد قرص وجدان آسوده مصرف کنم.

.

.

.

.

.

 

امیدوارم خدا نعمتهایش را بر شما سرازیر کند:  

 

رنگین کمانی به ازای هر طوفان

لبخندی به ازای هر اشک 

دوستی فداکار به ازای هر مشکل 

نغمه ای شیرین به ازای هر آه 

و اجابتی نزدیک برای هر دعا  

 
 
سخن آخر آن كه عيب کارم در اينجاست که من «آنچه هستم» را  با «آنچه بايد باشم» اشتباه مي‌کنم!
 
خيال مي‌کنم كه آنچه  كه بايد  باشم هستم، در حالي ‌که  آنچه كه هستم نبايد باشم.
 
 
 
نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: دو شنبه 11 بهمن 1389برچسب:فوق‌العاده زيبا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

سخنان تعمق بر انگیز
نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 11 بهمن 1389برچسب:سخنان تعمق بر انگیز , ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

..:: نمایشگاه خودرو دیترویت 2011 ::..


..:: نمایشگاه خودرو دیترویت 2011 ::..


 


نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریكای شمالی یا همان نمایشگاه خودرو دیترویت 2011 از 10 تا 23 ژانویه امسال (20 دی تا 3 بهمن) در شهر دیترویت آمریكا برپاست. نمایشگاه خودرو دیترویت از معتبرترین نمایشگاه‌های جهان به شمار می‌رود كه همواره مورد توجه شركت‌های بزرگ خودروسازی جهان بوده است. گفتنی است 30 تا 40 مدل خودروی جدید شرکتهای معروف خودروسازی جهان در نمایشگاه امسال دیترویت رونمایی شده است. از جمله خودروهایی مانند آئودی، كرایسلر 300، فورد اسكیپ مفهومی، پورشه، هوندا سیویك مفهومی و تویوتا پریوس چند منظوره در نمایشگاه امسال خودروی آمریكای شمالی حضور دارند.



 

 

www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
 
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
 
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
 
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
 
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
 
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ
www.RangarangGroup.com | گروه اینترنتی رنگارنگ


ادامه مطلب
نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 9 بهمن 1389برچسب:,,:: نمایشگاه خودرو دیترویت 2011 ::,,, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

بلوتوث‌هايتان را خاموش كنيد
 


جام جم آنلاين: شما در خطريد؛ خطري كه بنيان خانواده‌تان را متزلزل مي‌كند؛ خطري كه شما يا بستگانتان را تا مرز خشم، جنون، ارتكاب قتل يا خودكشي مي‌برد؛ خطري كه آبرويتان را به باد مي‌دهد و انگشت‌نمايتان مي‌كند تا خاص و عام براي عبرت هم مثال‌تان بزنند و بگويند: «بيچاره، همه اطلاعات گوشي‌اش را دزديده‌اند، حتي عكس‌هاي خصوصي‌اش را.»

 


آنچه در اين گزارش مي‌خوانيد، يك تجربه خطرناك است كه براي دركش، بايد موبايلتان را كاملا از هر نوع شماره، عكس، فيلم و پيامك خالي كنيد و قيد شماره تلفن‌تان را هم براي هميشه بزنيد، تا وارد روندي شويد كه نشانتان دهد هكر‌ها چگونه به فايل‌هاي خصوصي ديگران از طريق گوشي تلفن همراهشان، چوب حراج مي‌زنند، اما اگر شما هم از خطر كردن مي‌ترسيد، پس ماجراجويي را به خبرنگار «جام‌جم» واگذار كنيد تا ماجراي آشنايي كوتاه با يكي از هكرهاي تلفن همراه را برايتان بگويد: آشنايي من با اين هكر، برنامه‌ريزي شده نبود، او با يك گوشي تلفن همراه در دستش كه صفحه نمايشي نسبتا بزرگي داشت، تكيه داده بود به ميله سرد وسط مترو و عكس‌هايي را تماشا مي‌كرد و لبخند مي‌زد. وقتي متوجه شد نگاهم روي صفحه نمايش گوشي‌اش ثابت مانده است، اول سرگرمي محبوبش را پنهان كرد اما طولاني بودن مسيرمان، باعث شد يخ‌ها آرام‌آرام آب شوند.

 


روي صفحه نمايشگر تلفن همراه او، عكس زني جوان و بي‌حجاب بود كه شباهت زيادي به بانوي محجبه‌اي در همان واگن داشت. «چه بامزه ! اين عكس موبايلتان، كاملا شبيه آن خانمي است كه آن طرف نشسته، اين جور تصادف‌ها خيلي كم پيش مي‌ياد!» اين شروع گپ و گفت ما بود، ناشناس كم سن و سال از ته دل خنديد و گفت: «هيس! خب اين عكس همونه! موبايلش را هك كردم. تازه عكس‌هاي بيشتر هم هست ! ببين!»

 


خانم الف (خودش دلش مي‌خواست به اين نام خوانده شود) به من ياد داد كه اگر بلوتوث كسي روشن باشد يك هكر براحتي مي‌تواند همه اطلاعات گوشي او را از شماره تلفن‌ها گرفته تا عكس‌ها و پوشه‌هاي شخصي صاحب گوشي، بدزدد.

 


او گفت: «هر روز مسيري طولاني را در مترو انتخاب مي‌كنم تا براي سرگرم شدن، اطلاعات موبايل‌هاي مردم را بخوانم. هر روز بالاخره كسي پيدا مي‌شود كه بلوتوثش را روشن بگذارد. هدفم از اين كار فقط سرگرمي است و قصد اخاذي ندارم.»

 


الف، تعريف كرد كه مردم معمولا براي ردوبدل كردن فايل‌هاي صوتي و غيره با هم، سيستم بلوتوث تلفن همراهشان را در مترو روشن مي‌كنند و اگر تلفن همراه كسي مجهز به برخي نرم‌افزارهاي ويژه هك باشد، در چند ثانيه مي‌تواند از طريق ارسال بلوتوث، وارد تلفن همراه قرباني شود. الف معتقد است: «وقتي بلوتوث گوشي تلفن همراه كسي روشن باشد، يا هكر است! يا قرباني!»

 


اما هك كردن تلفن همراه با بلوتوث، تنها تخصص الف نبود، او مي‌دانست چطور بايد در نقش دختري نگران كه شارژ گوشي‌اش تمام شده است، گوشي همراه ديگران را براي تماسي فوري با مادر بيمار خيالي‌اش براي چند دقيقه امانت بگيرد و كدي را وارد كند كه از طريق آن، هزينه همه مكالمات تلفني‌اش به حساب آنها نوشته شود!

 


او توضيح داد : «با اس ام اس هم مي‌شود تلفن را هك كرد اما هنوز اين يك فقره را ياد نگرفته‌ام.» تاكنون كسي از الف شكايت نكرده است، او هيچ سابقه كيفري ندارد و اعتقاد دارد وعده برخورد با هكرهاي گوشي‌هاي همراه فقط يك بلوف پليسي است. 
 
 

 




--

 
 
 
 
 
.
.
.
.
.
.
 
 
همه روزهای عمر خود را زندگی کنید
نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 7 بهمن 1389برچسب:بلوتوث‌هايتان را خاموش كنيد, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

یادداشتی آموزنده از نلسون ماندلا


متن زیر چند سطری از یادداشت های نلسون ماندلا؛ چهره سرشناسی است که نوشته های آموزنده اش برای همه شما دوستان آشناست. بنظرم تمام متن زیباست و بیشترین زیبایی آن در اینست که خیلی از آنها را میدانیم ولی گاه بگاه فراموششان میکنیم اما بازخوانی آن در هربار تلنگری است بر رفتارها، احساسات و باورهایمان که بخود آییم و یادمان باشد که شاید باور داشتن تمام اینها چندان سخت بنظر نرسد اما عملی کردن آنها به مراتب سخت تر است!

یادداشتی آموزنده از نلسون ماندلا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

من باور دارم ...
که زمان زیادى طول مى‌کشد تا من همان آدمی بشوم که مى‌خواهم.

من باور دارم ...
که قهرمان کسى است که کارى که باید انجام دهد را در زمانى که باید انجام گیرد، انجام مى‌دهد، صرفنظر از پیامدهاى آن.

من باور دارم ...
که بلوغ بیشتر به انواع تجربیاتى که داشته‌ایم و آنچه از آن‌ها آموخته‌ایم بستگى دارد تا به این که چند بار جشن تولد گرفته‌ایم.

من باور دارم ...
که ما مسئول کارهایى هستیم که انجام مى‌دهیم، صرفنظر از اینکه چه احساسى داشته باشیم.

من باور دارم ...
که دو نفر ممکن است دقیقاً به یک چیز نگاه کنند و دو چیز کاملاً متفاوت را ببینند.

من باور دارم ...
که زندگى ما ممکن است ظرف تنها چند ساعت توسط کسانى که حتى آن‌ها را نمى‌شناسیم تغییر یابد.

من باور دارم ...
که دعوا و جرّ و بحث دو نفر با هم به معنى این که آن‌ها همدیگر را دوست ندارند نیست.
و دعوا نکردن دو نفر با هم نیز به معنى این که آن‌ها همدیگر را دوست دارند نمى‌باشد.

من باور دارم ...
که هر چقدر دوستمان خوب و صمیمى باشد هر از گاهى باعث ناراحتى ما خواهد شد و ما باید بدین خاطر او را ببخشیم.

من باور دارم ...
که همیشه کافى نیست که توسط دیگران بخشیده شویم، گاهى باید یاد بگیریم که خودمان هم خودمان را ببخشیم.

من باور دارم ...
که اگر من نگرش و طرز فکرم را کنترل نکنم، او مرا تحت کنترل خود درخواهد آورد.

من باور دارم ...
که ما مى‌توانیم در یک لحظه کارى کنیم که براى تمام عمر قلب ما را به درد آورد.

من باور دارم ...
که همیشه باید کسانى که صمیمانه دوستشان دارم را با کلمات و عبارات زیبا و دوستانه ترک گویم زیرا ممکن است آخرین بارى باشد که آن‌ها را مى‌بینم.

من باور دارم ...
که گاهى کسانى که انتظار داریم در مواقع پریشانى و درماندگى به ما ضربه بزنند، به کمک ما مى‌آیند و ما را نجات مى‌دهند.

من باور دارم ...
که دوستى واقعى به رشد خود ادامه خواهد داد حتى در دورترین فاصله‌ها. عشق واقعى نیز همین طور است.

من باور دارم ...
که گاهى هنگامى که عصبانى هستم حق دارم که عصبانى باشم امّا این به من این حق را نمى‌دهد که ظالم و بیرحم باشم.

من باور دارم ...
که صرفنظر از اینکه چقدر دلمان شکسته باشد دنیا به خاطر غم و غصه ما از حرکت باز نخواهد ایستاد.

من باور دارم ...
که زمینه‌ها و شرایط خانوادگى و اجتماعى برآنچه که هستم تاثیرگذار بوده‌اند امّا من خودم مسئول آنچه که خواهم شد هستم.

من باور دارم ...
که نباید خیلى براى کشف یک راز کند وکاو کنم، زیرا ممکن است براى همیشه زندگى مرا تغییر دهد.

من باور دارم ...
که گواهى‌نامه‌ها و تقدیرنامه‌هایى که بر روى دیوار نصب شده‌اند براى ما احترام و منزلت به ارمغان نخواهند آورد.

من باور دارم ...
شادترین مردم لزوماً کسى که بهترین چیزها را دارد نیست،
بلکه کسى است که از چیزهایى که دارد بهترین استفاده را مى‌کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

غصه هم خواهد رفت
به حباب نگران لب یک رود قسم
و به کوتاهی آن لحظه ی شادی که گذشت
غصه هم خواهد رفت
آنچنانی که فقط خاطره ایی خواهد ماند
لحظه را دریبابیم
باور روز برای گذر از شب کافیست ...

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 6 بهمن 1389برچسب:یادداشتی آموزنده از نلسون ماندلا, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

قدردانی از مادر


قدردانی از مادر

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یک شخص جوان با تحصیلات عالی برای یک شغل مدیریتی در شرکتی بزرگ درخواست داد و در اولین مصاحبه پذیرفته شد؛ رئیس شرکت در حالیکه آخرین مصاحبه مراحل مصاحبه را انجام میداد، از شرح سوابق جوان متوجه شد که پیشرفت های تحصیلی او از دبیرستان تا پژوهشهای پس از لیسانس تماماً بسیار خوب بوده است، و هرگز سالی نبوده که نمره نگرفته باشد.

رئیس پرسید: آیا هیچ گونه بورس آموزشی در مدرسه کسب کردید؟

جوان پاسخ داد: هیچ.

رئیس پرسید: آیا پدرتان بود که شهریه های مدرسه شما را پرداخت کرد؟

جوان پاسخ داد: زمانی که یک سال داشتم پدرم فوت کرد و تنها مادرم بود که شهریه های مدرسه ام را پرداخت می کرد.

رئیس پرسید: مادرتان کجا کار می کرد؟

جوان پاسخ داد: مادرم بعنوان کارگر رختشوی خانه کار می کرد.

رئیس از جوان درخواست کرد تا دستهایش را نشان دهد.

جوان دو تا دست خود را که نرم و سالم بود نشان داد.

رئیس پرسید: آیا قبلاً هیچ وقت در شستن رخت ها به مادرتان کمک کرده اید؟

جوان پاسخ داد: هرگز، مادرم همیشه از من خواسته که درس بخوانم و کتابهای بیشتری مطالعه کنم. بعلاوه مادرم می تواند سریع تر از من رخت بشوید.

رئیس گفت: درخواستی دارم. وقتی امروز برگشتید، بروید و دستهای مادرتان را تمیز کنید و سپس فردا صبح پیش من بیایید.

جوان احساس کرد که شانس او برای بدست آوردن شغل مدیریتی زیاد است.

وقتی که برگشت، با خوشحالی از مادرش درخواست کرد تا اجازه دهد دستهای او را تمیز کند.

مادرش احساس عجیبی می کرد، شادی اما همراه با احساس خوب و بد، او دستهایش را به مرد جوان نشان داد. جوان دستهای مادرش را به آرامی تمیز کرد. همانطور که آن کار را انجام می داد اشکهایش سرازیر شد. اولین بار بود که او متوجه شد که دستهای مادرش خیلی چروکیده شده، و اینکه کبودی های بسیار زیادی در پوست دستهایش است. بعضی کبودی ها خیلی دردناک بود که مادرش می لرزید وقتی که دستهایش با آب تمیز می شد.

این اولین بار بود که جوان فهمید که این دو تا دست هاست که هر روز رخت ها را می شوید تا او بتواند شهریه مدرسه را پرداخت کند. کبودی های دستهای مادرش قیمتی بود که مادر مجبور بود برای پایان تحصیلاتش، تعالی دانشگاهی و آینده اش پرداخت کند.

بعد از اتمام تمیز کردن دستهای مادرش، جوان همه رخت های باقیمانده را برای مادرش یواشکی شست.

آن شب، مادر و پسر مدت زمان طولانی درد دل کردند.

صبح روز بعد، جوان به دفتر رئیس شرکت رفت.

رئیس متوجه اشکهای توی چشم های جوان شد، پرسید:

آیا می توانید به من بگویید دیروز در خانه تان چه کاری انجام داده اید و چه چیزی یاد گرفتید؟

جوان پاسخ داد: دستهای مادرم را تمیز کردم و شستشوی همه باقیمانده رخت ها را نیز تمام کردم.

رئیس پرسید: لطفاً احساس تان را به من بگویید.

جوان گفت:

1. اکنون می دانم که قدردانی چیست. بدون مادرم، موفقیت امروز من معنایی نداشت.

2. از طریق با هم کار کردن و کمک به مادرم، فقط اینک می فهمم که چقدر سخت و دشوار است برای اینکه یک کاری انجام شود.

3. به نتیجه رسیده ام که اهمیت و ارزش روابط خانوادگی را درک کنم.

رئیس شرکت گفت: این چیزیست که دنبالش می گشتم که مدیرم شود.

می خواهم کسی را به کار بگیرم که بتواند قدر کمک بدیگران را بداند، کسی که ارزش زحمات دیگران را برای انجام کارها بفهمد و کسی که پول را بعنوان تنها هدفش در زندگی قرار ندهد. شما استخدام شدید. بعدها، این شخص جوان خیلی سخت کار می کرد و توانست احترام زیردستانش را بدست بیاورد.

چندی نگذشت که این انگیزه در تمام کارمندان گسترش یافت و هر کارمندی با کوشش و جدیت خالصانه کار می کرد و طولی نکشید که عملکرد شرکت به طور فوق العاده ای بهبود یافت ...

یک بچه، که تحت هر شرایطی حمایت شده و از روی محبتی که والدین به او داشته اند هر آنچه که نیاز داشته از روی عادت برای او فراهم کرده اند، ذهنیت مقرری را در خود پرورش داده و همیشه خودش را مقدم می داند و این در حالیست که او از زحمات بیشمار والدین خود بی خبر است. وقتی که بزرگ می شود و وارد بازار کار می شود، می پندارد که هر کسی باید حرف او را گوش دهد، زمانی که مدیر می شود، هرگز زحمات کارمندانش را نمی فهمد و همیشه دیگران را سرزنش می کند. برای چنین شخصی که ممکن است از نظر آموزشی خوب باشد، البته ممکن است یک مدتی موفق باشد، اما عاقبت احساس کامیابی نمی کند. او غر خواهد زد و آکنده از تنفر می شود و برای بیشتر بدست آوردن می جنگند ...

شما می توانید بگذارید بچه هایتان در خانه بزرگ زندگی کنند، غذای خوب بخورند، پیانو بیاموزند، تلویزیون صفحه بزرگ تماشا کنند و از بهترین رفاه برخوردار باشند اما هنگامی که دارید چمن ها را می زنید، لطفاً اجازه دهید آنها هم اینکار را تجربه کنند. بعد از غذا، بگذارید بشقاب و کاسه های خود را همراه با خواهر و برادرهایشان بشویند.

برای این نیست که شما پول ندارید که مستخدم بگیرید، بلکه می خواهید که آنها تا اندازه ای هم به گوشه ای از سختی ها پی ببرند، مهم نیست که والدین شان چقدر ثروتمند هستند، یک روزی موی سرشان به همان اندازه مادر شخص جوان سفید خواهد شد. مهم ترین چیز اینست که بچه های شما یاد بگیرند که چطور از زحمات والدین و بزرگترهای خودشان قدردانی کنند و خود را عادت دهند که چطور برای انجام کارها با دیگران کار کنند. این پیام نه تنها برای بچه هایمان بلکه برای همه ما که در جامعه پرمشغله ی امروزی زندگی می کنیم موثر است و حداقل ارزش این را دارد که قدردانی و قدرشناسی را به بچه هایمان انتقال دهیم.

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 4 بهمن 1389برچسب:قدردانی از مادر, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

باز هم سانحه سقوط هواپیمای مسافربری !

باز هم سانحه سقوط هواپیمای مسافربری !
اینبار در ارومیه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

به نقل از خبرگزاری مهر، یک فروند هواپیمای بوئینگ 727 به شماره پرواز 277 در مسیر تهران - ارومیه در نزدیکی فرودگاه ارومیه حدود ساعت 19:45 دیشب (یکشنبه شب) به وقت محلی سقوط کرد که در این سانحه، متاسفانه تعدادی از سرنشینان این هواپیما کشته و مجروح شدند. هواپیما در روستای قره حسن لو، در شمال شرق ارومیه دچار حادثه شد و این درحالیست که منطقه هوای بسیار بدی دارد و مصدومان در برف بیش از نیم متری مدفون شده اند. بر اساس آخرین گزارش، استاندار آذربایجان غربی آمار نهایی تلفات حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 727 را 72 کشته و 33 مجروح اعلام کرد.

هواپیمای بوئینگ 727 تهران - ارومیه متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر که با یک ساعت تاخیر تهران را به مقصد ارومیه ترک کرده بود در ساعت 19:45 به دلیل مه شدید و بدی آب و هوا شامگاه دیروز در 15 کیلومتری جاده دریا در منطقه ای به نام "ترمنه" که مسکونی است در ارتفاع پایین مجبور به فرود اضطراری در یک محیط برفی شد که منجر به سقوط آن شد. به گزارش فرارو؛ براساس اطلاعات اولیه در این هواپیما 106 نفر مسافر شامل 91 بزرگسال، 1 کودک، 2 نوزاد و 12 خدمه حضور داشتند که از این میان تاکنون 72 نفر کشته و 33 نفر هم مجروح شده‌اند که به بیمارستان انتقال یافته‌اند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کارشناسان حاضر در منطقه علت سقوط را شرایط بد آب و هوایی اعلام می کنند. به گفته شاهدان عینی هواپیما به نظر می رسید خلبان تلاش کرده تا هواپیما را خارج از منطقه مسکونی فرود آورد. وحید جلال زاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: خلبان هواپیما در آخرین مکالمه خود اعلام کرده بود که به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان دید مناسب ندارد. هم اکنون 80 سانتی متر برف در منطقه سقوط هواپیما روی زمین نشسته است.

وی با بیان اینکه تیم کارشناسان کمیسیون رسیدگی به سوانح هوایی کشور فورا جهت بررسی دلیل اصلی این حادثه به منطقه اعزام شده است افزود: نبود دید خلبان و شرایط نامناسب جوی دلیل اصلی حادثه است اما باید برای اطمینان از دلیل اصلی این حادثه ناگوار، تا اعلام گزارش این کمیسیون صبر کرد.


گروه اینترنتی پرشین استار این حادثه جانگداز را به خانواده های ارجمند
جانباختگان، شما دوستان محترم در گروه، و عموم مردم کشور عزیزمان ایران
تسلیت عرض می نماید.


- آذربایجان غربی سه روز عزادار است


نماینده مردم ارومیه افزود: مجروحین و افراد کشته شده، جراحتشان خیلی شدید نبوده که منجر شود قابل شناسایی نباشند. جان باختگان عمدتا از ناحیه نخاع و گردن ضربه دیده بودند که اکنون به دنبال کارت شناسایی و کشف هویتشان هستند. ذاکر درباره برنامه ریزی ها برای مراسم خاکسپاری جان باختگان این حادثه گفت: به دلیل بدی آب و هوا سعی می شود فردا تشییع پیکری صورت نگیرد مگر خانواده ها خودشان اصرار کنند. جلال زاده با تسلیت به مردم آذربایجان غربی به ویژه خانواده های کشته شدگان از بیانیه مشترک امام جمعه و استاندار برای اعلام عزای عمومی سه روزه در این استان خبر داد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


- اسامی مجروحان حادثه سقوط هواپیمای تهران - ارومیه

نصرت الله ملازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: غلام پناهی، مجید باقری، مریم سقاتربتی، علی افسری، مونس مظفری، مریم کمالی، شیرزاد حسن زاده، مریم ملامحمدی، منصوره دباغ زاده، رضا جبارپور، حسین حقیقی، زهرا تصوی، محمد سنگی، سیاوش سیاوش، جوانشیر بایرامی، محمد دیلمی، راضیه امیر زمنی، معین اصغرزاده، یعقوب مزراعلی، عبدالله محمد، جمیل دهقان، تیمور مختارزاده، نصیر فتاح زاده، مهدی غفوری، امیر اشکی، نرگس ضرغامی، شوان کامیاران، مهدی رضایی، بهنام اسماعیلی، زهرا آهویی مجروحان حادثه اخیر هستند که در شش بیمارستان ارومیه تحت درمان قرار دارند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نصرالله ملازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در ارومیه اظهار داشت: تاکنون آمار متفاوتی از تعداد مجروحان و کشته شدگان اعلام شده است اما بر اساس آمار ما تاکنون 33 زخمی به بیمارستانها منتقل شده اند و تعداد کشته شدگان نیز به 72 نفر رسیده است. وی همچنین یادآور شد: محمدحسین افشاری یکی از مصدومان این حادثه دقایقی پیش بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت. به گفته ملازاده، هویت دو نفر دیگر از مصدومان مشخص نیست.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


- خلبان نیز جزو کشته شدگان است


وی افزود: همه کادر پرواز به جز دو نفر فوت شده اند و تنها دو نفر از این کادر زنده مانده اند که شامل یکی از کادر امنیت پرواز به نام "محسن اصغرزاده" و یک مهماندار به نام "زهرا آهویی" است. ملازاده اذعان داشت: به دلیل همراه نبودن کارت شناسایی مسافران یا از بین رفتن آن شناسایی اجساد تاکنون میسر نشده و تنها راه شناسایی کشته شدگان حضور خانواده و شناسایی از طریق آنهاست.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


- بیمارستانهای آذربایجان غربی به خون نیاز دارند


ملازاده تاکید کرد: هم اکنون تیمی از مسئولان استان در حال سرکشی از مجروحان حادثه در بیمارستانهای عارفیان، امام خمینی، ارتش، شهید مطهری، امام رضا و سیدالشهدا هستند و همه آنها در حضور مسئولان اعلام نیاز به خون کرده اند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


- خانواده های مسافران با 115 تماس بگیرند


وی یادآو رشد: برای جلوگیری از ازدحام در بیمارستانها خانوادهای مسافران این پرواز می توانند با تماس با شماره 115 و اعلام نام مسافر خود از وضعیت وی اطلاع حاصل کنند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


- پایان کار امداد رسانی

ملازاده خاطرنشان کرد: هم اکنون کار امدادرسانی به حادثه دیدگان پایان یافته و حاضران در محل حادثه در حال جمع آوری لاشه هواپیما هستند.

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 3 بهمن 1389برچسب:باز هم سانحه سقوط هواپیمای مسافربری !, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

این 10 فرمان را به خاطر بسپارید!

این 10 فرمان را به خاطر بسپارید!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در خانه‌تان منتظر آژانس نشسته‌اید اما بدون اینکه دلیلش را بدانید وجودتان پر از استرس و نگرانی است بدتر از همه قرار مهمی‌ هم دارید که این حالت ممکن است آن را تحت تاثیر قرار دهد و بدتر از همه اینها نداشتن وقت است؛ اشتباه است اگر فکر کنید نمی‌توانید در این زمان محدود برای به دست آوردن آرامش تان انجام دهید، کافی است به یکی از این پیشنهادها عمل کنید تا ظرف 5 دقیقه (تنها 5 دقیقه) به آرامش برسید.

1. نفس عمیق بکشید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برای چند دقیقه کارتان را رها کنید، یک جای راحت و خلوت بنشینید. نوک انگشت میانی و شست‌تان را به هم بچسبانید. چشمان‌تان را ببندید و چند نفس عمیق بکشید. ممکن است این توصیه کمی ‌تکراری به نظر برسد اما تجربه نشان داده که کاملا موثر است. این روش یکی از روش‌های تمرکزی است که در یوگا یاد می‌دهند. خوبی این روش این است که در هر جایی می‌توانید انجام دهید، حتی در وسط غرفه سوپر مارکت.


2. به یک سفر خیالی بروید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خیلی وقت‌ها ناراحت و مضطرب هستید و ممکن است فکر کنید که کاش می‌شد به جای همه این مشغولیت‌ها به یک مسافرت بروید. طبق روش، برای انجام دادن این کار همان پنج دقیقه کافی است. چشمانتان را ببندید و خودتان را در دلپذیرترین جایی که تا به حال مسافرت کرده‌اید یا دوست دارید به مسافرت بروید تصور کنید. تصویر ذهنی یک ساحل شنی با شن‌های طلایی و گرم و موج‌های آبی دریا که به کف پاهایتان می‌خورد می‌تواند موجب احساس آرامش شود. سعی کنید حتی جزییات جایی که در ذهن به آنجا مسافرت می‌کنید را هم تصور کنید، صدای موج دریا، بوی ساحل و گرمی‌آفتاب.


3. کمی ‌آهنگ گوش کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

آهنگ‌هایی که با آنها خاطره خوب دارید را برای این جور مواقع کنار بگذارید. خیلی از آدم‌ها با آهنگ‌هایی که در جوانی گوش کرده‌اند خاطره دارند و واکنش خوبی به شنیدن آن نشان می‌دهند. دکتر سوزان‌هانسر، مسئول بخش موزیک درمانی دانشگاه برکلی می‌گوید:" فرقی نمی‌کند که چه آهنگی باشد، فقط آهنگی را انتخاب کنید که به شما حس خوبی می‌دهد."


4. برعکس حرف بزنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وقتی خیلی عصبانی هستید یا استرس دارید سعی کنید حروف الفبا را از آخر به اول بگویید یا از صد برعکس به پایین بشمارید، تمرکز روی این کار موجب می‌شود که ذهنتان عامل استرس و فکر ناراحت‌کننده را برای مدتی فراموش کند. از آخر خواندن شعر و یا حتی برعکس حرف‌زدن می‌تواند همین تاثیر را داشته باشد.


5. بالانس بزنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در یک مطالعه عنوان شده است که در بعضی افراد، بالانس زدن و وارونه شدن برای چند ثانیه تا چند دقیقه می‌تواند موجب آرام شدن آنها شود. بازگشت سریع‌تر و راحت‌تر خون به داخل مغز و یا کم رسیدن خون حاوی اکسیژن می‌تواند موجب یک جور حالت سرخوشی شود. برعکس دیدن تصاویر و دنیای اطراف در این وضعیت هم می‌تواند توجه شما را از مساله استرس‌زا منعطف کند. حفظ تعادل در وضعیت وارونه هم بیشتر موجب متمرکز شدن و آرامش شما می‌شود.


6. از ته دل بخندید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

از نظر روانشناسان این مساله که خنده می‌تواند موجب آرامش شود کاملا ثابت شده است. خنده با پایین آوردن سطح کورتیزول در خون موجب کنترل استرس می‌شود. در مواقع نگرانی و استرس، سعی کنید از ته دل بخندید. برای خودتان جوک تعریف کنید. به یک خاطره بامزه فکر کنید و اگر هیچ کدام از اینها هم گیرتان نیامد همین طور الکی بخندید.


7. آفتاب بگیرید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وقتی آفتاب با پوست بدن، تماس پیدا می‌کند عملکرد مواد شیمیایی و هورمون‌هایی مانند سروتونین که موجب پایدار شدن خلق می‌شود بهبود پیدا می‌کند. کمی‌آفتاب بگیرید، حتی اگر شده یک قرار کاری را در فضای باز انجام دهید یا ماشین‌تان را کمی ‌دورتر پارک کنید و کمی‌ زیر آفتاب قدم بزنید. اگر در خانه هستید، پرده‌ها را کنار بزنید، از نور روز استفاده کنید و کمی‌ کنار پنجره بایستید.


8. طناب بزنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

طناب زدن فقط برای بدن سازها یا کسانی که به خاطر بیماری قلبی باید ورزش کنند مناسب نیست. بررسی‌ها نشان داده است که 20 دقیقه طناب زدن مقدار زیادی اندروفین در بدن آزاد می‌کند. اندروفین هورمونی است که موجب بوجود آمدن سرخوشی می‌شود. به غیر از این حرکت تکراری و مداوم طناب موجب ریلکس شدن عضلات و تمرکز و آرامش اعصاب می‌شود.


9. با دوستان تان تماس بگیرید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

حمایت گرم یک بزرگ‌تر یا صحبت کردن با یک دوست در شرایط بحرانی می‌تواند کمک زیادی برای رسیدن به آرامش بکند. حمایت اجتماعی یکی از موثرترین روش‌هایی است که برای کنار آمدن با شرایط استرس‌زا و ناراحتی شناخته شده است. چند دقیقه صحبت کردن با پدر و مادر یا دوستی که حرفتان را می‌فهمد از هر آرام بخشی سریع‌تر عمل می‌کند. حتی اگر نمی‌توانید با آنها صحبت کنید برایشان پیغام بگذارید یا پیامک بفرستید.


10. ماساژ درمانی را فراموش نکنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگرچه ماساژ درمانی می‌تواند موجب آرامش شما شود اما این بار ماساژ دادن برای رسیدن به آرامش پیشنهاد شده است. این توصیه آخر، مخصوص مادرانی است که فرزند کوچک دارند. طبق مطالعات انجام شده، مشخص شده است در آغوش گرفتن کودک و یا ماساژ دادن بدن یک نوزاد با روغن بچه می‌تواند علاوه بر آرامش کودک مجب آرامش مادر هم شود. با این کار سطح هورمون استرس کورتیزول در خون مادر پایین می‌آید.

نویسنده: محمد جواد ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 بهمن 1389برچسب:این 10 فرمان را به خاطر بسپارید!, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید


لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , mohammadjavad.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
...